menu

Motylki-zabawy dla dzieci i rodziców

2020-03-24 22:44:10 (ost. akt: 2020-06-03 19:20:50)

UWAGA RODZICE!!!
OD 25 MAJA PRZEDSZKOLE ROZPOCZYNA PRACĘ W SYSTEMIE STACJONARNYM

ZARZĄDZENIE DYREKTORA W SPRAWIE PROCEDUR
ZAŁĄCZNIKI DO PROCEDUR DLA RODZICÓW


JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO DO BADANIA W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KOMENTARZ PSYCHOLOGA Z PPP W SZCZYTNIE

Zadania na 3 czerwca 2020r
tutaj

Zadania na 2 czerwca 2020r
tutaj

Zadania na 1 czerwca 2020r
tutaj

Zadania na 29 maja 2020r
tutaj

Zadania na 28 maja 2020r
tutaj

Zadania na 27 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 26 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 25 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 22 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 21 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 20 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 19 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 18 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 15 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 14 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 13 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 12 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 11 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 8 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 7 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 6 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 5 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 4 maja 2020r.
tutaj

Zadania na 30 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 29 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 28 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 27 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 24 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 23 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 22 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 21 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 20 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 17 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 16 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 15 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 14 kwietnia 2020r.
tutaj


Zadania na 10 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 9 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 8 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 7 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 6 kwietnia 2020r.
tutaj
zabawarączki klaszczą

Zadania na 3 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 2 kwietnia 2020r.
tutaj

Zadania na 1 kwietnia 2020r.
Witam serdecznie rodziców i nasze kochane „Motylki”. Życzę rodzicom i
dzieciom dużo zdrówka i szybkiego spotkania się razem. Wysyłam propozycję
zajęć na dziś. Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam wszystkich. Pani Krysia.

Temat: Bajeczka wielkanocna – słuchanie opowiadania A. Galicy.
Cel - dziecko potrafi w skupieniu wysłuchać opowiadania, umie odpowiedzieć
na pytania zadane przez rodzica.
Na dzień dobry przywitajmy się wesoło
piosenka

1. Opowiadanie A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”. Proszę przeczytać dziecku
opowiadanie.
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane
wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego
musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam
jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało
dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił
się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało
czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie
zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami
świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za
uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta
bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja
pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w
stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze
zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na
szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało
wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.
Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania:
- Jakie święta się zbliżają?
- Kogo słońce mocno ogrzewało?
- Kto wygramolił się z pękniętej skorupki?
- Kogo słońce spotkało pod lasem?
- Jakie zwierzątko dołączyło do zajączka i kurczątka?

2. Zajączek – zabawa ruchowa. Dzieci zapraszają resztę domowników. Jedno z
was jest zajączkiem, reszta to marchewki. Przy dowolnym akompaniamencie –
rozbiegacie się. Zajączek łapie wszystkie marchewki – następuje zmiana ról.
Możecie też zorganizować rzut marchewkami do celu. Potrzebne będą
marchewki i wiaderko
bądź miska - wygrywa dziecko lub rodzic. Wynik wygranej zależy od ilości
wrzuconych marchewek.

3. Zabawa - Czy to już wiosna? Proszę dzieci o przygotowanie klocków w
kolorze czerwonym i zielonym, a Was rodzice o przeczytanie zdań. Jeżeli
zdanie jest prawdziwe dziecko podnosi klocek zielony, jeżeli fałszywe czerwony
(zdania prawdziwe są tylko te, które opowiadają o wiośnie).
- po trawie chodzą bociany (zielony)
- w lesie wyrosły prawdziwki i kurki (czerwony)
- mocno świeci słońce i dni są coraz dłuższe (zielony)
- w ogrodzie zakwitły przebiśniegi i krokusy (zielony)
- wieje mroźny wiatr i sypie śnieg (czerwony)
- nad stawem kumkają żabki (zielony)
- zbliżają się Święta Wielkanocne (zielony)

4. Na koniec zapraszam do wesołej gimnastyki
muzyka

5. Świąteczna karta pracy.
karta

Zadania na wtorek 31 marca 2020 r.
Temat: „Pobaw się ze mną mamo i tato”

Cele: - odczuwanie radości z podejmowanego wysiłku i wspólnej zabawy
- kształtowanie więzi z rodzicami

Witam wszystkich, małych i dużych
Dzisiaj się trochę pogimnastykujemy. To znaczy – wy, drogie dzieci, razem z rodzicami.
1. Na początek rozgrzewka przy muzyce:
muzyka
2. Zabawa „Lustro”
Dziecko i rodzic siedzą naprzeciwko siebie. Rodzic wykonuje dowolne ruchy,
gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, a dziecko to naśladuje. Po chwili następuje zamiana ról.
3. Zabawa „Pierogi”
Dziecko leży na dywanie przed stojącym rodzicem.
- rodzice „ugniatają” dzieci jak ciasto na pierogi
- turlają je w przód i w tył
- przekładają do „garnka” i gotują
- pierogi po chwili wypadają z garnka i turlają się przed siebie
4. Zabawa „Przepychanka”
Rodzic i dziecko siedzą na podłodze w siadzie prostym oparci o siebie plecami.
Dziecko próbuje przepchnąć rodzica – zamiana ról
5. Relaks przy muzyce „Fotelik”
Rodzic siada w siadzie skrzyżnym, dziecko siada jak w foteliku. Wtuleni w
siebie kołyszą się w takt muzyki.
muzyka

6. Zabawa „Wycieczka”
Dziecko kładzie się na kocu, a rodzic ciągnąc koc za sobą zabiera go na
wycieczkę po pokoju.
7. Zabawa „Tunel”
Rodzic w klęku podpartym tworzy tunel. Dzieci ten tunel muszą pokonać
przechodząc pod rodzicem kilkukrotnie.
8. Zabawa „Prowadzenie ślepca”
Rodzic zamyka oczy, a dziecko prowadzi go bezpiecznie po pokoju – zamiana
ról.
9. Waga – rodzic i dziecko stoją naprzeciw siebie i chwytają się za ręce .
Wykonują na przemian przysiady .
10. Dmuchamy. Proszę znaleźć piórko lub kawałek waty. Para rodzic – dziecko
wspólnie dmuchają , aby utrzymały się one w powietrzu.
Zakończenie:
Dzieci zamieniają się w małe żabki i skaczą przy muzyce.
muzyka

Pozdrawiamy

Poniedziałek 30 marca 2020
Temat: Matematyczne zabawy
Cele:
- utrwalenie umiejętności liczenia i orientacji w schemacie własnego ciała
- wyznaczanie kierunków w przestrzeni z punktu widzenia dziecka

Dzień dobry wszystkim. Dzisiaj zapraszamy do zabaw z matematyką.
1. Wskazywanie części ciała. Dzieciom, które jeszcze się mylą proszę zawiązać
na prawym nadgarstku wstążeczkę lub frotkę.
Pokaż proszę prawą rękę, lewą nogę, lewe ucho, prawe kolano, nos, prawe oko,
prawy policzek.
2. Zabawa z misiem. Proszę przygotować misia lub inną maskotkę oraz krzesło.
Dziecko wykonuje poniższe polecenia:
- usiądź na podłodze w siadzie skrzyżnym
- posadź misia po swojej prawej stronie
- posadź go po lewej stronie
- połóż misia przed sobą na podłodze
- połóż go za sobą
- posadź misia na krześle a sam stań za krzesłem
- usiądź na krześle a misia posadź pod krzesłem
- wstań, weź misia do prawej ręki i podaj go mamie lub tacie.
3. Przedstawiony graficznie rytm –spróbuj przedstawić za pomocą ruchu
↑ ↑→ → → ↑ ↑→ → → ↑ ↑→ → →
Klaśnij, klaśnij, podskocz, podskocz, podskocz, (3 razy powtórzyć)
albo

+ + + / / + + + / / + + + / /

Tupnij, tupnij, tupnij; obróć się, obróć się (3 razy)

4. Zabawy z klamerkami do bielizny.

Proszę przygotować dziecku klamerki i zawiesić sznurek lub dowolną tasiemkę
na wysokości dostępnej dziecku, np. między dwoma krzesłami. Dziecko
wykonuje polecenia i odpowiada na pytania:
– przyczep do sznurka 3 klamerki, policz.
- teraz dołóż jeszcze 3. Ile jest razem?
- zdejmij ze sznurka 1 klamerkę. Ile jest teraz?
- dołóż 4 klamerki. Policz.
- Ile musisz dołożyć żeby razem było 10 klamerek? Zrób to.
Można w ten sposób liczyć dalej z dzieckiem w zakresie od 1 do 10. Jeżeli
dziecko potrafi liczyć powyżej 10 to może wykonywać działania w szerszym
zakresie.
5. Rączki klaszczą – zabawa rozruszająca przy muzyce.
zabawa

6. Utrwalenie pojęć: na, między, przed, pod, obok, za.
- Powiedz, gdzie jest piesek?
zobacz obrazek

7. A teraz proszę stworzyć wiosenny rysunek zgodnie z instrukcją:
Po prawej stronie kartki narysuj drzewo, po lewej stronie domek. Na dole kartki
będzie trawka a na samej górze 3 chmurki i słońce w lewym górnym rogu. W
trawce będą rosły kwiatki (dowolna ilość). Pod chmurkami niech leci jaskółka,
która wraca z ciepłych krajów. Jeżeli chcecie to możecie jeszcze coś dorysować.
Myślę, że przy niewielkiej pomocy rodzica wszystko się udało.
Do jutra. Pa Pa.


Zadania na 27 marca 2020 r
Temat: Wiosenne zabawy przy muzyce.
Cele: - zapoznanie z nową piosenką
-doskonalenie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
-rozwijanie inwencji twórczej i poczucia rytmu.
Zapraszamy do wspólnej zabawy przy muzyce. Proszę najpierw otworzyć
dodany plik z piosenkami.
Na początek coś co dzieci znają.
„Zabawa rączek”. Stoimy, śpiewamy i pokazujemy.
piosenka do zabawy

Dzieci odpowiadają na pytania:
-Jaka teraz jest pora roku?
- Jakie znasz oznaki wiosny?
- Kto budzi się z zimowego snu?
- Jakie ptaki przylatują?

Zapraszamy do wysłuchania nowej piosenki: „Bociany już przyleciały”.
piosenka

Po wysłuchaniu dzieci odpowiadają na pytania:
- O czym jest ta piosenka?
- Kto w niej występuje?

Kolejna zabawa przy muzyce. „Wiosna. Rejestry…”
Dzieci uważnie słuchają nagranych melodii. Są one w różnych rejestrach: niskie, średnie i wysokie. Gdy
usłyszą niskie zamieniają się w spacerujące na czterech łapach ciężkie
niedźwiedzie, przy średnich są rosnącymi kwiatkami a przy wysokich biegają
delikatnie na palcach i „machają” skrzydełkami – są wróbelkami.
zabawa

Dzieci jeszcze raz słuchają nowej piosenki (na siedząco).
Jeżeli zapamiętały jakieś słowa to mogą próbować śpiewać.

Na zakończenie zabawa, do której dzieci mogą zaprosić wszystkich
domowników. Wstajemy i robimy to do czego zaprasza piosenka
„Gimnastyczne ciało”.
zabawa

Bawcie się dobrze. Kolejne zajęcia będą w poniedziałek. A nową piosenkę
można sobie śpiewać w każdej wolnej chwili.


Zadania na 26 marca 2020 r
Temat: Pierwsze wiosenne kwiaty
Cele ogólne: zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami, słuchanie
zagadek, rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej, utrwalenie nazw
kolorów.

1. Słuchanie i rozwiązywanie zagadek o kwiatach zwiastujących wiosnę:

Jaki to kwiatek? Co to za kwiaty?
Przez śnieg się ostrożnie przebija, Żółte, białe, fioletowe,
Ma liście zielone, wychodzą spod śniegu
A dzwonki białe jak zima. Te kwiaty marcowe.
(przebiśnieg) (krokusy)

2.Pokaz zdjęć. Dziecko opisuje wygląd kwiatów. Stara się mówić pełnymi
zdaniami.

klikinij
kliknij

3. Zabawa ruchowa.
Prosimy rodziców o akompaniament do zabawy ”Rosnące kwiaty”.
Akompaniować można grając na tym co mamy w domu: dwa klocki, dwie
pokrywki, łyżka i plastikowy talerz, klaskanie, itp. Dzieci do rytmu podskakują
lub maszerują albo biegają delikatnie na palcach.
Podczas przerwy w grze, dzieci zatrzymują się, kucają i powoli wstają ze
złożonymi przed sobą dłońmi, które na koniec podnoszą do góry i rozchylają na
boki, naśladując rozkwitające kwiaty.

4. Praca plastyczna.
Proszę narysować lub namalować pierwsze wiosenne kwiaty. Można też
wypełnić kontur krokus przebiśnieg dowolnym materiałem, np. kulki z krepiny lub plasteliną albo też wydzieranką z kolorowego papieru. Życzymy miłej zabawy




Zadania na 25 marca 2020 r
Chomik szuka wiosny.
Cel - „Otwieranie oczu i uszu na wszystko, co dzieje się w przyrodzie wiosną”-
obserwowanie przyrody w najbliższym otoczeniu dziecka.
1. Opowiadanie A. Galicy „Chomik szuka wiosny”. Proszę przeczytać dziecku
opowiadanie.

Chomik szuka wiosny
Pewnego dnia mały Chomik obudził się w swojej norce na skraju lasu.
Ziewnął, przeciągnął się, przetarł oczy łapką wyszedł norki, szukać wiosny.
- Zimno - mruknął zaspany Chomik.
Rozejrzał się dookoła, ale wiosny nigdzie nie było.
Na gałązkach wierzby siedziały małe puchate wierzbowe kotki.
- Co robicie tak wysoko? - spytał Chomik.
- Rośniemy, rośniemy - zawołały wierzbowe kotki.
- A wiosny nie widziałyście? – spytał Chomik.
Ale właśnie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała gałązkami i Chomik nie
usłyszał co mówią wierzbowe kotki.
Poszedł więc dalej. Świeciło słonko, a po niebie przepływały małe chmurki.
- Halo - zawołał do nich Chomik. - Czy nie widziałyście wiosny?
A wtedy jedna chmurka zasłoniła słońce i na Chomika spadły krople
deszczu.
- Brr...- skulił się Chomik przy ziemi i zobaczył małe, białe kwiatki.
- Może wy widziałyście wiosnę? - zapytał, ale kwiatki były malutkie i jeszcze
nie potrafiły mówić.
Chomik poszedł dolej szukać wiosny.
W górze między drzewami fruwały ptaki. Były bardzo zajęte, bo zbierały
gałązki i wiórki na budowę gniazd.
- Może wy wiecie, gdzie jest wiosna? - zawołał Chomik, ale ptaki śpiewały,
ćwierkały, gwizdały i nawet nie słyszały głosu Chomika.
- Muszę iść dale, tuta jeszcze nikt wiosny nie spotkał - mruknął do siebie.
Aż wreszcie Chomik doszedł na łąkę, a tam na długich nogach stał pan
bocian. Chomik zadarł wysoko głowę i przyjrzał się boćkowi. Jego nawet
nie warto pytać o wiosnę, jest taki zmarznięty, że aż nos i nogi ma
czerwone. A bocian też przyjrzał się Chomikowi i zaklekotał:
- Coś podobnego! - Ta żaba cała ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem,
że już wiosna - i odleciał.
A Chomik powędrował dalej szukać wiosny ...

Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania:
- Czego poszedł szukać chomik?
- Co widział i kogo spotkał w czasie wędrówki?
- Czy rzeczywiście nie znalazł wiosny?
- Wymień oznaki wiosny, o których mowa w opowiadaniu.

2. Oglądanie świata przez okno. Dziecko odpowiada: Czy za oknem jest
wiosna? Opisuje oznaki wiosny za oknem.

3. Zabawa przy piosence. Dziecko zaprasza do zabawy rodziców i rodzeństwo.
tutaj zabawa

Dziecko tworzy rymy do podanych zdań:
Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)
Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)

karta pracykliknij