Biuletyn informacji publicznej
menu

Słoneczka- zabawy dla dzieci i rodziców

2020-03-24 22:13:18 (ost. akt: 2020-06-26 13:51:52)

UWAGA RODZICE!!!
OD 25 MAJA PRZEDSZKOLE ROZPOCZYNA PRACĘ W SYSTEMIE STACJONARNYM

ZARZĄDZENIE DYREKTORA W SPRAWIE PROCEDUR
ZAŁĄCZNIKI DO PROCEDUR DLA RODZICÓW

REKRUTACJA DO SZKOŁY MUZYCZNEJ NA ROK 2020/2021
TUTAJ

Drodzy Rodzice
JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO DO BADANIA W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KOMENTARZ PSYCHOLOGA Z PPP W SZCZYTNIE

GOTOWOŚĆ SZKOLNA DZIECKA -KOLEJNA PORCJA INFORMACJI Z PPP DLA RODZICÓW DZIECI KOŃCZĄCYCH EDUKACJĘ PRZEDSZKOLNĄ
TUTAJ

Ruszamy z bardziej uporządkowanymi działaniami w zakresie edukacji na odległość.

Zadania na 26 czerwca 2020 r.
tutaj
podziękowania

Zadania na 25 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 24 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 23 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 22 czerwca 2020 r.
TUTAJ

Zadania na 19 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 18 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 17 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 16 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 15 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 12 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 10 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 9 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 8 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 5 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 4 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 3 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 2 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 1 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 29 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 28 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 27 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 26 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 25 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 22 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 21 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 20 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 19 maja 2020 r.
tutaj
zadania popołudniowe

Zadania na 18 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 15 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 14 maja 2020 r.
poranne
popołudniowe

Zadania na 13 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 12 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 11 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 8 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 7 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 6 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 5 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 4 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 30 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 29 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 28 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 27 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 24 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 23 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 22 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 21 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 20 kwietnia 2020 r.
tutaj
zajęcia popołudniowe

Zadania na 17 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 16 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 15 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 14 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 10 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 9 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 8 kwietnia 2020 r.
tutaj
zadania popołudniowe

Zadania na 7 kwietnia 2020 r.
tutaj
fim
improwizacja taneczna
zadania na popołudnie

Zadania na 6 kwietnia 2020 r.
tutaj
filmtutaj
piosenkakwiecień plecień

Zadania na 3 kwietnia 2020 r.
tutaj
piosenka wołanie wiosny

Zadania na 2 kwietnia 2020 r.
tutaj

01.04.2020r - Proponowane formy aktywności dla 6 ( 7) - latków !
Rodzicu :) Dziś przyda się jajko i miseczka do wspólnej nauki w domu :)
Nowa litera! .... ale to nie Prima - Aprilis ....
Zajęcie 1.Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej Gdzie budować gniazdo? Cele: rozwijanie mowy; poznawanie nazw ptaków.
Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej Gdzie budować gniazdo?
– Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci – powiedział dzięcioł. – Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek. – O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu… – Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny, pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka. – Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską... – Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel. – Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać ukrytych w ziemi owadów. Ba, są nawet ptaki budujące gniazda tylko w norkach, w ziemi albo wprost na wodzie… Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie – pod rynną, trzecie... hm... trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem, dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo, miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi tego kącika.
• Rozmowa na temat opowiadania.
− Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
− Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
− Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
− Co powiedział wróbel na temat gniazd?
− Z czego ptaki robią gniazda?
• Karta pracy, cz. 3, s. 62. Słuchanie nazw ptaków, oglądanie ich gniazd. Określanie różnic i podobieństw między gniazdami. Kończenie rysowania bocianów według wzoru.
• Oglądanie zdjęcia bociana.
Szukaj w Google : Różne rodzaje ptasich gniazd - grafika lub skorzystaj z poniższego linku:
tutaj

Zajęcia 2. Odkrywanie litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
Rodzic pokazuje jajko. Rozbija jedno, omawia z dziećmi jego budowę. Dzieci oglądają zdjęcia/obrazki jajek różnych ptaków (np.: przepiórki, bociana, strusia).
Litery i liczby, cz. 2, s. 52–55.
Jeśli dziecko się zmęczy proszę zrobić przerwę. Naśladować wraz z dziećmi latające ptaki.... itp.
Literki mogą pisać popołudniu - w przedszkolu często tak robimy.

Propozycja zajęć popołudniowych:

Ćwiczenia w czytaniu – dobieranie nazw do zdjęć.
kliknij

Słuchanie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego O dwunastu braciach – kwiecień.
Kwiecień nie czeka,
bardzo się spieszy,
aby na drzewach
listki rozwiesić,
pierwsze warzywa
zasiać w ogrodzie,
po czym z uśmiechem
od nas odchodzi.
Rodzic pyta:
− O jakim miesiącu jest wiersz? Co robi kwiecień?
− Wymieńcie nazwy wszystkich miesięcy.

Czy nie było za dużo na dzisiaj ? Proszę, dajcie znać Rodzice .... jak poszła praca Waszym dzieciom.
Serdecznie przytulamy nasze Słoneczka ..... Waszymi ramionami Rodzice !!!

Witajcie " Słoneczka" ! Wasze panie tęsknią za Wami !
Dnia 31 marca miała się odbyć wycieczka do Bibilioteki...... ale ponieważ to się nam nie uda, to chciałabym zrobić Wam niespodziankę i zaprosić na wirtualną wycieczkę. Do wyboru:
1) do teatru na przedstawienie
przedstawienie
Zostań przyjacielem - spektakl teatru iTeatr.tvp.pl
2) na spacer po zabytkowej Kopalni Soli w Wieliczce, która stanowi jedyny obiekt górniczy na świecie, czynny bez przerwy od średniowiecza do chwili obecnej. Jej oryginalne wyrobiska (chodniki, pochylnie, komory eksploatacyjne, jeziora, szyby, szybiki) o łącznej długości około 300 km usytuowano na 9 poziomach, sięgających do głębokości 327 m ilustrują wszystkie etapy rozwoju techniki górniczej w poszczególnych epokach historycznych."
Tak brzmi fragment uzasadnienia wpisu Kopalni Soli "Wieliczka" w dniu 9 września 1978 na I Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO wśród pierwszych 12 obiektów z całego świata. Istotnie bowiem historia Wieliczki, sięgająca czasów średniowiecza stanowi zwierciadło rozwoju technik górniczych, kształtowania się organizacji pracy i zarządzania, powstawania uregulowań prawnych w przemyśle, a także lekcję patriotyzmu i umiłowania wolności.
wycieczka po kopalni
Nie zapominajcie Słoneczka, czytać tekstów z zabranych do domów podręczników.
Życzę miłego oglądania.
Zajęcie na dzisiejsze popołudnie
Jak powstaje spektakl teatralny
zobacz tutaj
oraz karta pracy:
karta
Proponowana aktywność dla dzieci z gr. Słoneczka na dzień 30 .03 .2020 r. - poniedziałek.
Pieniądze
1)Wprowadzenie w temat: filmy na YouTube;
1. film
2. film
2)Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł. Rozpoznawanie i nazywanie nominałów monet. Po dwie sylwety monet o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł.
. Dzieci nazywają monety, a następnie układają napis:
To monety, z kartoników z literami.
• Podział liczby 10 na składniki, z wykorzystaniem sylwet monet. Zwracamy się do dzieci: − Wyobraźcie sobie, że już jesteście bankierami, a ja przychodzę do was po pieniądze. Chcę wypłacić 10 zł, a wy dysponujecie tylko monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł. Czy potraficie wypłacić mi 10 zł?
• Układanie sylwet monet w różnych wariantach, tak aby dawały 10 zł, np. 5 5 2 2 2 2 2 1 1 1 1 1 5 Dzieci mogą przedstawiać te sytuacje, wykorzystując monety i banknoty samodzielnie zrobione lub ( umyte / zdezynfekowane monety/ banknoty) : 1, 2, 5 / 10 zł •
3) Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 50–51.
• Czytanie napisu – To monety. Oglądanie monet (z obu stron). Odczytanie napisu – To banknot. Oglądanie banknotu (przód i tył). • Liczenie pieniędzy w każdym szeregu. Naklejanie obok nich obrazka monety lub banknotu o tej samej wartości. • Rozmienianie pieniędzy na drobne – naklejanie obok zdjęcia pieniędzy odpowiednich monet, których suma da taką samą wartość. • Oglądanie zdjęć pieniędzy z innych krajów, w tym należących do Unii Europejskiej.
4) Dodawanie i odejmowanie - symulowanie zdarzeń :
a)Np: Masz 3 zł o cioci i 2 ł od wujka.
iIe masz razem pieniędzy?
b) masz 5 zł i kupisz lizaka za 2 zł ...
Ile zostanie Ci pieniędzy? itp.
5) Zabawa ruchowa :
a) Rodzic chowa mały pieniążek w pokoju i kieruje dziecko by mogło go odnaleść. Np. Zabawa Ciepło - Zimno ( im bliżej odnalezienia tym robi się bardziej gorąco.... zabawa znana chyba wszystkim :)
b) wariant II Rodzic kieruje dzieckiem posługując się określeniami np. dwa kroki w prawo, lewo, do przodu, do tyłu itd.

Kochane Słoneczka w ramach zajęć popołudniowych, zachęcam Was do obejrzenia wywiadu z bocianem
wywiad

Działania na piątek 27.03.2020
,,Ozimina” - słuchanie opowiadania A. Widzowskiej
utrwalanie umiejętności podawania charakterystycznych oznak wiosny, rozwijanie mowy; udzielanie odpowiedzi na pytania.

Zbliżała się wiosna. Słońce świeciło coraz mocniej, a dni stawały się coraz dłuższe.
Olek z Adą przeglądali księgozbiór babci i dziadka. Były tam książki o przyrodzie.
– Dziadku, co to jest ozimina? – zapytał Olek
.– To są rośliny, najczęściej zboża, które wysiewa się jesienią, bo lubią spędzać zimę pod
śniegiem. Wtedy najlepiej rosną
.– A ja myślałem, że to są zimne lody! Na przykład ozimina waniliowa, ozimina
czekoladowa...
– Cha, cha, cha! Poproszę dwie kulki oziminy rzepakowej – roześmiał się dziadek. –
Świetnie to wymyśliłeś. Jednak oziminy nie sprzedaje się w cukierniach ani w lodziarniach.
Jeśli chcecie, możemy się zaraz wybrać na spacer i sprawdzić, jakie są oznaki wiosny i co
wykiełkowało na polach.
– Ja wolę zostać z babcią – powiedziała Ada.
– Poczekam, aż wiosna sama do mnie przyjdzie
.– Mam pomysł – stwierdziła babcia. – Wy idźcie szukać wiosny na polach, a my z Adą
sprawdzimy, czy przypadkiem nie ukryła się w naszym ogródku. Olek z dziadkiem wyruszyli
na poszukiwanie wiosny. Szli skrajem lasu, a Olek co chwilę przystawał i pytał dziadka o
nazwy roślin. Podziwiali białe zawilce i fioletowe przylaszczki. Olek miał trudności z
wymówieniem słowa „przylaszczka” i było dużo śmiechu. Dziadek, wielbiciel i znawca
ptaków, opowiadał Olkowi o przylatujących na wiosnę ptakach.
– Na pewno przylecą do nas bociany i jaskółki – powiedział Olek.
– A jakich ptaków nie wymieniłem?
– Są takie niewielkie szare ptaki z białymi brzegami na ogonku. Na pewno usłyszymy ich
przepiękny śpiew nad polami.
– Już mi się przypomniało! To skowronki! – zawołał Olek.
– Brawo! A znasz taki wierszyk? Dziadek przystanął, wcielił się w aktora na scenie i zaczął
recytować:
Szpak się spotkał ze skowronkiem
.– Przyszła wiosna! Leć na łąkę! Czas na twoje ptasie trele ,z tobą będzie nam weselej.
– Drogi szpaku – rzekł skowronek –gardło całe mam czerwone, łykam syrop i pigułki, niech
kukają więc kukułki.
Kuku, kuku – wiosna śpiewa! Pąki rosną już na drzewach. Kuku, wiosna !Wiosna, kuku!
Będzie radość do rozpuku!
Olek pochwalił dziadka za świetną pamięć i ocenił jego wystąpienie na szóstkę. Słońce grzało
coraz mocniej. Za zakrętem polnej drogi Olek zobaczył zielone pole. Ciągnęło się aż po
horyzont.
– Dziadku, to wygląda jak zielone morze!
– To jest właśnie ozimina rzepakowa. Rzepak kwitnie na żółto. A tam rosną jęczmień i żyto,
widzisz?
– Tak! I te wszystkie rośliny spały pod śniegiem przez całą zimę?
– Tak. A kiedy słońce roztopiło śnieg, od razu napiły się wody
.– Mądre te zboża – podsumował Olek. – Wiedzą, kiedy leżeć, kiedy kwitnąć i kiedy
dojrzewać
.– Czasami pogoda płata figle i niszczy całą uprawę, niestety. Nie może być ani zbyt zimno,
ani zbyt gorąco, bo rośliny obudzą się za wcześnie.
– Tak jak niedźwiedź – zauważył Olek.
– Jeśli obudzi się za wcześnie, to będzie ziewał przez cały czas. Wracając, nazrywali naręcze
wierzbowych bazi, bo Ada uwielbiała je głaskać. Bazie są milutkie jak kotki. W oddali
usłyszeli cudny śpiew skowronka. „To już naprawdę wiosna!” – pomyślał Olek.W ogródku
spotkali Adę, która zrobiła swój własny malutki klombik.– Zobacz, to są fioletowe krokusy, a
te białe dzwoneczki to przebiśniegi, bo przebiły śnieg, żeby wyrosnąć – wyjaśniła bratu.– A
my widzieliśmy rzepak i słyszeliśmy skowronka. A tu mam dla ciebie bukiet kotków – Olek
wręczył siostrze bazie.– Kizie-mizie! – ucieszyła się dziewczynka, a potem szepnęła bratu na
ucho:– Chodź, pokażę ci robale...– Robale? Jakie robale?– Kwitnące. Wyrosły na drzewie.
Podeszli do drzewa, z którego zwisały żółto-zielone rośliny, wyglądające jak włochate
gąsienice. Było ich tak dużo, że przypominały setki małych żółtych warkoczyków.–
Robaczywe drzewo. Nie boisz się?– Nie. Na początku myślałam, że to robaki, ale babcia mi
powiedziała, że to jest leszczyna. A wiesz, co z niej wyrośnie?– Leszcze, czyli ryby –
zażartował Olek.– Nie wygłupiaj się. Wyrosną z niej orzechy laskowe – pochwaliła się swoją
wiedzą Ada. Tego dnia wszyscy poczuli wiosnę. Powietrze pachniało parującą ziemią,
kwiatami i świeżością. Nikt nie miał ochoty oglądać telewizji ani nawet słuchać radia, bo
wokoło odbywał się ptasi koncert. Dziadek pogwizdywał wesoło i planował, co nowego
posadzi w ogrodzie.
– A co zrobisz, jak wiosna się jutro schowa i znowu będzie zimno? – zapytała Ada.– Wiosna?
Przecież u nas w domu zawsze jest wiosna.– Jak to?– Wiosna to wasza babcia! – powiedział
dziadek i dał babci całusa.
Rozmowa na temat opowiadania.
−Co to jest ozimina?
−Gdzie poszli Olek z dziadkiem?
−Jakie oznaki wiosny widzieli?
−Co to są bazie-kotki?
−Co robiła Ada?
−Co to są robale?
Karta pracy ,cz. 3, s.60 - Słuchanie tekstu i rysowanie po śladach. Rysowanie po śladzie
drogi motylka cytrynka do krokusa.
Karta pracy ,cz. 3, s.60 - Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie.
Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną kroplę deszczu więcej niż w poprzednim.

Wiosna - pierwsze oznaki w przyrodzie - nowy film edukacyjny dla dzieci
kliknij

Wspólne wyjaśnianie znaczenia przysłów związanych z wiosną.

"Jaskółka i pszczółka lata, znakiem to wiosny dla świata."
"A jak wiosna liście splata, puszczaj zimę, czekaj lata."
"Pierwsza jaskółka wiosny nie czyni."


Działania na czwartek 26.03.2020
,,Wiosenne kwiaty” – informacje z zakresu ochrony przyrody; poznawanie przyczyn ochrony roślin i wybranych gatunków podlegających ochronie.

1. oglądanie i omówienie ilustracji s. 58 ( fioletowa książka)
2. wspólne obejrzenie filmu dla dzieci , link poniżej:

kliknij
3) karta pracy s. 59 oraz szlaczek na dole s. 58 -59.
( książka fioletowa)
4) zabawa taneczna z rodzeństwem lub/ i Rodzicami
kliknij
kliknij
,,Czy znasz magiczną liczbę 7 ?’’- zabawa muzyczno – ruchowa; reagowanie na przerwę w muzyce:
Tekst do zabawy:
Kliknij tutaj

Melodia do zabawy:
Kliknij tutaj

Działania przewidywane na dzień 25.03 2020:
,,Wiosna na łące - 10 oznak wiosny” - utrwalanie zapisu cyfrowego liczby 10; ustalanie liczebności zbiorów – porównywanie liczebności dwóch zbiorów (w którym zbiorze jest więcej elementów i o ile więcej/ mniej) ; poznawanie nazw mieszkańców łąki;
karty pracy .cz. 3, s. 56, 57.
Litery i liczby: s. 50 -51.
„ Pierwszy motyl” - praca plastyczna.
Wiosenne owady – biedronka, pszczółka z rolek po papierze toaletowymhttps://external-waw1-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQCF1ENgQC9urLtd&w=540&h=282&url=https%3A%2F%2Fmiastodzieci.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F04%2Fdreamstime_s_166717696.jpg&cfs=1&upscale=1&fallback=news_d_placeholder_publisher&_nc_hash=AQB8FIIDeJRfFyHb- jeden owad : motyl, pszczoła, biedronka do wyboru przez dziecko.
Kliknij tutaj

Propozycja zabawy muzyczno – ruchowej na dzisiejszy dzień.

,,Dwóm tańczyć się zachciało’’
Kliknij tutaj

Propozycja pracy plastycznej:



A OTO INNE PROPOZYCJE NA NUDĘ


Zabawy z papieru


https://external-waw1-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQDL-teG8-vsUiIC&w=235&h=350&url=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F736x%2F49%2F7c%2Fa2%2F497ca2e2e6b7527274805d23759a3140.jpg&cfs=1&upscale=1&fallback=news_d_placeholder_publisher&_nc_hash=AQDg68tXi8DkDEXM


Masy plastyczne
[url=http://www.coverbaby.pl/plac-zabaw/masa-plastyczna-diy-2-skladniki-w-2-minuty/?fbclid=IwAR1EnUDLesy5xoVFT1BGpdnH-R8-J-0AiJVi3uQbThEQJTHYFSemAU_9RMA]kliknij tutaj


Kliknij tutaj

Rysowanki, malowanki

Kliknij tutaj

Kliknij tutaj

Kliknij tutaj

Karty pracy
Kliknij tutaj