menu

Biedronki-zabawy dla dzieci i rodziców

2020-03-24 22:45:22 (ost. akt: 2020-06-26 13:36:07)

UWAGA RODZICE!!!
OD 25 MAJA PRZEDSZKOLE ROZPOCZYNA PRACĘ W SYSTEMIE STACJONARNYM

ZARZĄDZENIE DYREKTORA W SPRAWIE PROCEDUR
ZAŁĄCZNIKI DO PROCEDUR DLA RODZICÓW

REKRUTACJA DO SZKOŁY MUZYCZNEJ NA ROK 2020/2021
TUTAJ

JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO DO BADANIA W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KOMENTARZ PSYCHOLOGA Z PPP W SZCZYTNIE

GOTOWOŚĆ SZKOLNA DZIECKA -KOLEJNA PORCJA INFORMACJI Z PPP DLA RODZICÓW DZIECI KOŃCZĄCYCH EDUKACJĘ PRZEDSZKOLNĄ
TUTAJ

Życzenia

Zadania na 26 czerwca 2020 r.
tutaj
tutaj

Zadania na 25 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 24 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 23 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 22 czerwca 2020 r.
TUTAJ

Zadania na 19 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 18 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 17 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 16 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 15 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 12 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 10 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 9 czerwca 2020 r.
tutaj
piosenka

Zadania na 8 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 5 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 4 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 3 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 2 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 1 czerwca 2020 r.
tutaj

Zadania na 29 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 28 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 27 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 26 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 25 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 22 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 21 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 20 maja 2020 r.
tutaj


Zadania na 19 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 18 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 15 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 14 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 13 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 12 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 11 maja 2020 r.
tutaj
biedronki uczciły święto bibliotekarza

Zadania na 8 maja 2020 r.
tutaj
piosenka

Zadania na 7 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 6 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 5 maja 2020 r.
tutaj

Zadania na 4 maja 2020 r.
tutaj
oda do radości

Zadania na 30 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 29 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 28 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 27 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 24 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 23 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 22 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 21 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 20 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 17 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 16 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 15 kwietnia 2020 r.
tutaj
piosenka

Zadania na 14 kwietnia 2020 r.
tutaj
domino cyfrowe
karta pracy-kurka

Zadania na 10 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 9 kwietnia 2020 r.
tutaj
bajka dla dzieci
piosenka budujemy ciszę

Zadania na 8 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 7 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 6 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 3 kwietnia 2020 r.
tutaj

karty pracy do zajęć:
karta pracy 1
karta pracy 2
karta pracy 3

piosenka
pisanki

Zadania na 2 kwietnia 2020 r.
tutaj

film o wiośnie tutaj

Zadania na 1 kwietnia 2020 r.
tutaj

Zadania na 31 marca 2020 r.
tutaj

Witamy Was kochane Biedroneczki po weekendzie.
Mamy nadzieję, że spędziliście go miło i rodzinnie. Zaczynamy kolejny tydzień, więc przygotowałyśmy dla Was kolejne zadania . Koniecznie podzielcie się z nami efektami swoich prac. Powodzenia !

1*- Na początek troszeczkę się poruszamy. Bierzemy poduszki do ręki (prawej)
a teraz kładziemy poduszkę na głowę i maszerujemy – plecy wyprostowane, oczy patrzą przed siebie. Super!
- Stoimy w lekkim rozkroku, poduszki na podłodze. Robimy skłon, podnosimy
poduszki do góry (wysoko, ręce wyprostowane i patrzymy na poduszkę).
Brawo! Powtórzcie ćwiczenie.
- Stoimy plecami do siebie – w niewielkiej odległości. „Biedronka” trzyma poduszkę, robi skręt tułowia w lewo (rodzic w prawo) i przekazujecie sobie poduszkę. Zmiana – rodzic przekazuje poduszkę robiąc skręt w lewo a dziecko w prawo. Pamiętajmy, że nie odrywamy stóp od podłogi.
- Poduszki na podłodze – może uda się ją przeskoczyć (pod warunkiem, że wzięliście małe poduszeczki). Wiecie jak to robimy, prawda? (do przodu, do tyłu, na boki).
- Stoimy w lekkim rozkroku, robimy kilka wdechów powietrza nosem i wydechów buzią. Brawo!!!

2*”Jaka jest pogoda?” To trudne pytanie, szczególne jeśli chodzi o miesiąc MARZEC. Dlatego zapraszamy do rozwiązania zagadek:
„O szyby dzwoni, gdy chmura , łzy roni?”
„Dom pszczół i Ewa, to będzie …”
„Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy”
„Co za białe piórka,, sypie zimą chmurka?”
„Co to za olbrzym,, tak dmucha, gdzieś z nieba,
że nawet czapka, z głowy ucieka?”
*A teraz jeżeli możecie, wyjrzyjcie przez okno. Opiszcie całym zdaniem, co widzicie? A pamiętacie, jak było w sobotę albo w niedzielę? Czy przysłowie: „W marcu, jak w garncu” sprawdza się?

Żeby dobrze sprawdzić to przysłowie proponujemy prowadzenie KALENDARZA POGODY.
Kalendarz tu pobierz
symbole-pogoda/czarno-białe/pobierz
symbole-pogoda/kolorowe/pobierz

Gdybyście mieli jeszcze chwilę czasu porozmawiajcie Drodzy rodzice z dziećmi, co przekazują nam te oto przysłowia:
- Kiedy w marcu deszczu wiele, nieurodzaj zboża ściele.
- Gdy w marcu deszcz pada, wtedy rolnik biada, gdy słońce jaśnieje, to rolnik się śmieje.
3. Jeszcze macie chęć pracować. Proszę bardzo. Oto nasza propozycja na następne minutki.
Podobają się nam te kwiatki. kwiatki
Dlatego proponujemy, żebyście wykleiły kontury
kolorowanka
plasteliną, lub pokolorowały kredkami lub farbami. A jeżeli zabrakło już plasteliny, farb, czy kolorowego papieru, można wykleić kwiatka inaczej / bierzemy starą, kolorową gazetę, wydzieramy kawałki w potrzebnym nam kolorze i te kawałki przyklejamy – dzieci Wam pokażą jak to zrobić?.

Jeżeli bardziej podobają się wam inne kwiatki to zamieńcie je na tulipany lub np. stokrotki.
Prosimy potraktujcie te zadania tylko jako propozycje. Bardzo gorąco pozdrawiamy – pani Lidzia i pani Asia.


Dzień dobry kochani ! Już jesteśmy z Wami.
To już 27 dzień marca
*”Mydło, mydło, ręcznik, ciepła woda,
Tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję rączki, bo wiem dobrze o tym,
Kto ich nie myje, ten ma kłopoty”.
/Fragment piosenki, który może zainspirować do rozmowy z dziećmi na temat
aktualnej sytuacji epidemiologicznej oraz wspólnego, właściwego mycia rąk –
oczywiście to tylko propozycja. Załączamy też plakaty ukazujące sposób
prawidłowego mycia rąk./

1.”Sprzątamy polanę” – zabawa ruchowa (będą potrzebne chusteczki
higieniczne lub kawałki papieru rozrzucone po pokoju – to śmieci. Bądźcie
na bosaka. Dziękujemy!)
Witamy Was!
Witamy tych, którzy już dawno wstali (machamy wszyscy prawą ręką)
Witamy tych, co właśnie się obudzili (machamy wszyscy lewą ręką)
Witamy wszystkich uśmiechniętych, bo smutnych nie widzimy
(machamy obydwoma rękami)
Zapraszamy nasze ręce do zabawy (ręce klaszczą dziesięć razy nad głową
i dziesięć razy przed sobą)
Zapraszamy nasze nogi do zabawy (prawa noga tupie siedem razy,
lewa noga tupie siedem razy)
„Jak przyjemnie maszerować, plecy swoje wyprostować, maszeruje mama, tata
a brakuje nam tu siostry/brata” – maszerujemy po pokoju nie depcząc śmieci
przez około dwie minuty.
Trudno maszerować, kiedy „śmieci” dookoła, no to posprzątajmy – palcami
lewej stopy chwytamy jeden „śmieć” i odkładamy we wskazane przez mamę
miejsce, palcami prawej stopy chwytamy drugi „śmieć” i też odkładamy i tak do
końca, aż posprzątamy).
BRAWO, CZYSTO! (Ciekawe jak poradzili sobie z tym zadaniem wasi rodzice, bo
wy to przecież potraficie).
2.”Kule i koła” – dostrzeganie i określanie różnic między kołem a kulą;
wymienianie przedmiotów w kształcie kuli i koła; porównywanie figury płaskiej
– koła, z figurą przestrzenna – kulą;
Proponujemy przeczytanie głośno (przez rodzica) wiersza „Kolorowe koła”
M. Terlikowskiej:
Spójrzcie uważnie dookoła wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole: wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo, po prostu pachnie podróżą.
Kulę każdy nadmucha – od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę i będą bańki mydlane.
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka – to piłka.
Tu mamy kulę armatnią, niemodną wprawdzie ostatnio.
Sypią się kule, kuleczki, wiśnie, a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki.
Czyje korale? – Urszulki.
Balon to kula z gondolą.
Lećmy!
Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie, lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula.
A Ziemia – to co?
Też kula.
*Wyjaśnienie znaczenia słów: gondola (kosz zawieszony pod balonem), semafor
(sygnalizator kolejowy do sterowania ruchem), starodawna (używana
w przeszłości, dawniej).
*Rozmowa na temat wiersza:
- Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?
- Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?
- Określanie różnic między kołem a kulą (koło – figura płaska, kula – figura
przestrzenna).
Poproście dzieci, żeby znalazły w domu przedmioty w kształcie koła i kuli (np.
piłka, pomarańcza, koraliki, koła od samochodzików, talerze, itp.)
*Czytanie wyrazów:
Kula, koło
Inne propozycje na dzisiejszy dzień.
”Wyczarowane z kół” – prace z papieru.
Jeżeli macie Państwo chęć i czas możecie dać dzieciom różnej wielkości koła,
klej i kartkę. (Dzieci mogą same wyciąć koła – zwróćcie uwagę, czy trzymają
prawidłowo nożyczki, a po skończonym wycinaniu niech zaraz odłożą nożyczki
i resztki papieru na wyznaczone miejsce). Zaproponujcie swoim pociechom,
żeby coś z tych kół wyczarowały.
(Załączamy kilka przykładowych prac – to tylko propozycje).
kliknij tutaj
kliknij tutaj
kliknij tutaj
plakaty o myciu rąk

kliknij tutaj
kliknij tutaj

karty pracy
koła
kula i koło

Zadania na czwartek 26.03.2020
piosenka
Kliknij tutaj

Buzie uśmiechnięte. Zapraszamy do zabawy.
1.*Zapytajcie mamy/ taty czy możecie położyć poduszki na podłodze (teraz to
kałuże – małe lub duże).Pobiegajcie między nimi (do kałuży nie wpadamy – to
dla taty lub mamy zostawiamy!)
*Teraz zamieniamy was w koteczki co czworakują wokół swojej miseczki-
poduszeczki (pamiętajcie – mamie/ tacie też pokażcie, jak ładnie całe dłonie na
podłodze kładziemy, paluszków nie podwijamy, z mamą/ tatą ostrożnie się
mijamy).
*Podnieście poduszeczki i na głowę je połóżcie. Tak pięknie, prościutko
maszerujcie.
2.Dzieci wiedzą i na pewno opowiedzą skąd w przedszkolu szczypior pyszny
miały. To teraz wprowadzimy literę „C”, „c” na podstawie wyrazu cebula.
* analiza i synteza słuchowa słowa cebula
- podzielcie słowo cebula na sylaby
- wymieńcie wszystkie głoski w tym słowie
- może znacie jakieś inne słowa rozpoczynające się głoską – „c”
- a może znacie słowa, w których występuje ta głoska

*dzieci wypowiadają głoskę c- długo ccccyyy
- krótko c, c, c, c
*kto wie, czy głoska „c” jest samogłoską, czy spółgłoską? (jakim kolorem
kartonika byśmy ją oznaczyli? – czerwonym czy niebieskim?)
*Czytanie wyrazów:
cebula Cela
*praca z kartą nr1
*Nauka pisania litery „c” (prośba do rodziców- jak przy poprzedniej literze
potrzebne będą: gazeta, szary papier lub jakaś duża kartka i coś do pisania) przy
jednoczesnym mówieniu wiersza:

C

1 2 1 2 1 2 1,2
Ci -/cho// ci-/cho// Cela/już // śpi//
1 2 1 2 1 2 1,2
Coś/ ład-// ne-/go// Celi/ się// śni//
(Wyliczanka sylabowa z przeciąganiem każdej sylaby)
*Zdanie do przeczytania:
Cebula ma wiele witaminy C.

karty pracy
kliknij tutaj
kliknij tutaj
Drodzy rodzice, kochane dzieci!

Witają Was stęsknione panie-Lidzia i Asia.


Mamy bardzo trudny czas. Nie możemy bawić i uczyć się w naszej pięknej sali.
ale nie pozwolimy, żeby nasze mądre i zdolne dzieci się nudziły. Będziemy
zapraszać Was do realizacji niektórych zadań. Na pewno sobie poradzicie.
Powodzenia.
Drodzy rodzice – to są nasze propozycje. Wybierzcie te, które sprawią naszym
pociechom radość, a wam dadzą chociaż trochę zadowolenia. Dziękujemy
bardzo za pomoc i wyrozumiałość.
1.Wstaliście? – to dobrze. Popatrz mamo, popatrz tato jak twoje dziecko
maszeruje. (Jeżeli macie w pobliżu nagranie jakiejś piosenki to włączcie –
prosimy). Maszeruje dziecko, maszeruje rodzic. O! spotkali się, to się przywitają
prawymi rączkami. Znów maszerujemy – teraz witają się lewe kolana. Pięknie!
(Jeżeli chcecie to mogą przywitać się łokcie, uszy, itp.)
Utrwalamy w ten sposób strony: lewa- prawa, rozwijamy koordynację wzrokowo- ruchowa
i zacieśniamy nić przyjaźni między nami.
2.Drogi rodzicu zapytaj się swojego dziecka jaką porę roku teraz mamy? One już
wiedzą i na pewno odpowiedzą.
W nagrodę przeczytaj swojemu dziecku opowiadanie. Poproś, żeby zapamiętało ile córek miał król,
jak się nazywały i kto miał pogodzić Wiosnę i Zimę?

„W marcu jak w garncu” opowiadanie M. Strękowskiej - Zaremby
W marcu jak w garncu” mawiamy, kiedy chcemy powiedzieć, że trudno
przewidzieć marcową pogodę. Jest bardzo zmienna. To pada śnieg, to deszcz, to
słońce grzeje radośnie, to znowu kulki gradu lecą z nieba na zadarte głowy
przechodniów. Kto tę pogodę tak wymieszał? – zapytacie.
W bajce znajdziecie odpowiedź. Dawno, dawno temu żył sobie król, który miał
cztery córki: Wiosnę, Lato, Jesień, Zimę. Każda posiadała dar sprowadzania
innej pogody. Wiosna rozgrzewała ziemię ciepłym wiatrem, Lato promieniało
słońcem, Jesień moczyła deszczem, a Zima sypała śniegiem garściami. Siostry
mieszkały wraz z ojcem, królem, w Pałacu Czterech Pór Roku. Zajmowały
odległe skrzydła budynku i unikały się wzajemnie, ponieważ nie przepadały za
sobą. Ogromnie się różniły. Na domiar złego wszystkie miały to samo marzenie:
każda pragnęła objąć tron po ojcu, królu, i władać pogodą na Ziemi. Niestety,
tron był tylko jeden. Gdy król się zestarzał i śmierć zabrała go do krainy
umarłych, między siostrami rozgorzał spór. To jedna, to druga zasiadała na
tronie, ale żadna długo na nim nie pozostała. Wraz ze zmianą władczyni
zmieniała się również pogoda. Wiało, grzmiało, zamarzało i rozmarzało –
wszystko prawie równocześnie. To było nie do zniesienia. Cierpiały rośliny
i cierpiały zwierzęta. Najstarszy z niedźwiedzi udał się do leśnego zamczyska
braci miesięcy i poprosił ich o pomoc.– Między królewnami trwa walka o tron.
Zniszczą całą planetę, jeśli ich nie powstrzymacie – rzekł z troską. Miesiące
obiecały porozmawiać z kłótliwymi pannami i przerwać niszczący spór. Po wielu
dniach trudnych rozmów udało się doprowadzić do podpisania rozejmu. Siostry
zgodziły się na równy podział władzy. Będą zasiadać na tronie w kolejności:
Wiosna, Lato, Jesień, Zima, a gdy minie rok, znowu Wiosna obejmie władzę nad
pogodą, by po trzech miesiącach oddać ją Latu. Wydawało się, że siostry są
zadowolone z rozejmu. Każda dostała swój czas królowania. Wiosna objęła
panowanie jako pierwsza i w czerwcu ustąpiła miejsca Latu, to zaś we wrześniu
oddało władzę Jesieni. W grudniu zapanowała Zima, która w marcu powinna
oddać tron Wiośnie. Niestety, nie oddała. Wiosna zapukała do sali tronowej
troszkę za wcześnie, co bardzo Zimę rozgniewało. Wypuściła z uwięzi
najmroźniejsze wiatry, aby przepędziły siostrę spod drzwi. Przemarznięta
Wiosna zadrżała z oburzenia i oblała Zimę deszczem. Kłótnia sióstr nie miała
końca.– Trzeba je pogodzić – zdecydowały miesiące i wyznaczyły brata Marca
na negocjatora. Nie był to najlepszy wybór, ponieważ Marzec należał do
wyjątkowo niezdecydowanych miesięcy. Kiedy stanął między siostrami
i zaproponował rozejm, Zima popatrzyła na niego z ukosa.– Dobrze. Pod
warunkiem że w marcu królować będzie ta z nas, którą bardziej lubisz –
powiedziała przebiegle, gdyż uważała, że jest najpiękniejsza, więc nie można jej
nie lubić. Marzec się speszył. – Ja? Chyba… nie wiem… obie lubię? – bąknął
zbity z tropu.– Namyśl się, byle szybko! – rzekła zniecierpliwiona Zima, której
zrobiło się trochę za gorąco w towarzystwie Wiosny. Strapiony Marzec
westchnął. – Tak, tak, już myślę. Hm… ha… hm…– No?… – Zima przeszyła go
chłodnym wzrokiem. I co? – ponaglała go także Wiosna.– Ha… hm…– Dopóki
nie zdecydujesz, w marcu będzie jak w tym garncu! – Zima wskazała gar wiszący
nad ogniskiem na pałacowym dziedzińcu. Coś w nim bulgotało, mruczało,
syczało i kipiało. Marzec rozłożył ręce. – Nie umiem tak szybko zdecydować.
Dajcie mi więcej czasu – poprosił i pogrążył się w zadumie. Czas mija, Marzec
posiwiał, wyłysiał i zapuścił dłuuugie wąsy, jednak wciąż nie dokonał wyboru.
Teraz prosimy porozmawiajcie:
- ile córek miał król i jak się nazywały?
- kto miał pogodzić Zimę i Wiosnę i czy mu się to udało?
- jak nazywa się aktualny miesiąc i jaką pogodą nas obdarował?
- co to znaczy „W marcu, jak w garncu?”
3. „Marzec” – ćwiczenie ruchowo- graficzne.
Prosimy rodzica o przeczytanie wiersza a następnie razem z dzieckiem
o odtwarzanie jego treści:
Tutaj kropla rysujemy obiema rękami w powietrzu kontur kropli,
I tam kropla tak samo jak wyżej
parasolka rysujemy obiema rękami w powietrzu kształt parasola,
już mi zmokła.
Tu wiatr wieje stojąc poruszamy podniesionymi rękami(jak konary drzew
I tam wieje poruszane wiatrem),
Sypnie śniegiem stoimy z podniesionymi do góry rękami, zaciskamy dłonie,
a potem prostujemy palce
deszczem leje poruszając palcami, naśladujemy padający deszcz.
4.Macie jeszcze chęć do pracy. Super! Namaluj lub narysuj portret Pani Wiosny.
Będziemy wdzięczne za zdjęcia waszych prac.
Pozdrawiamy – pani Lidzia i Asia.