Biuletyn informacji publicznej
menu

Język angielski

2020-03-26 14:02:32 (ost. akt: 2020-06-22 13:35:14)

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 22-26.06
TUTAJ

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 15-19.06
tutaj

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 8-12.06
tutaj
załącznik 1
załącznik 2

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 1-5.06
tutaj

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 25-29.05
tutaj
karta 1
karta 2

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 18-22.05
tutaj
tutaj

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 11-16.05
tutaj

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 4-.05
tutaj

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 27-30.04
tutaj

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych 21-23.04
tutaj
obrazki 1
obrazki 2

Zabawy z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych
tutaj

Zabawy z języka angielskiego dla pięciolatków i sześciolatków
(Słoneczka, Biedronki, Motylki)

„Memory”- przypomnienie nazw stanów emocjonalnych.
Drukujemy podwójnie obrazki przedstawiające różne stany emocjonalne (załącznik nr 2).
Rozkładamy karty rewersem do góry. Odkrywamy dwie, jeśli są parą, zabieramy ją i
wypowiadamy jej nazwę w języku angielskim, jeśli nie odkładamy na miejsce. Dzięki tej
zabawie powtórzymy nazwy stanów emocjonalnych.

Załącznik 2tutaj

„Cross Buns”- powtórzenie piosenki w języku angielskim.
Dzisiaj przypomnimy sobie rymowankę, którą uczyliśmy się w przedszkolu. Powtórzymy
słowa i zwroty użyte w rymowance w języku obcym. Oto jej tekst:
Hot cross buns.
Hot cross buns.
One a penny, two a penny.
Hot cross buns.
Hot cross buns.
Hot cross buns.
One a penny, two a penny.
Hot cross buns.
Give them to your daughters.
Give them to your sons.
One a penny, two a penny.
Hot cross buns.

Link do rymowanki: link

Zabawy z języka angielskiego dla trzylatków i czterolatków (Żabki, Kropelki)
„What’s your name?”-Utrwalenie podawania swojego imienia.
Dzisiaj powtórzymy podawanie własnego imienia w języku angielskim. Posłuchamy piosenki
i powtórzymy takie zwroty jak:
- What’s your name? (Jak masz na imię?)
- My name is…(Nazywam się……..)

Link do piosenki: link

„Where is a hen?”- rozpoznawanie nazw zwierząt w języku obcym.
Drukujemy obrazki przedstawiające zwierzęta (zał.1). Rozkładamy obrazki w różnych
miejscach w pomieszczeniu. Następnie osoba dorosła wypowiada nazwę zwierzęcia w
języku angielskim, a dziecko szuka odpowiedniego obrazka.
Słowa:
- a cow (krowa)
- a pig (świnka)
- a hen (kura)
- a dog (pies)
- a rabbit (królik)

Załącznik 1
tutaj

Zabawy z języka angielskiego dla trzylatków i czterolatków (Żabki, Kropelki)

What colour is it?”- Przypominamy kolory w j. obcym.
Do naszej zabawy potrzebne są zabawki w 4 kolorach-żółtym, niebieskim, zielonym
oraz czerwonym. Osoba dorosła wskazuje zabawkę w powyższych kolorach i zadaje
pytanie „What colour is it?. Zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w
wymienionym przez nas kolorze.
Potrzebne słówka i zwroty:
- What colour is it? (Jaki to jest kolor?)
- yellow (żółty)
- blue (niebieski)
- green (zielony)
- red (czerwony)

Are you sleeping?- powtórzenie piosenki „Panie Janie” w j. angielskim.

Zapraszam do przypomnienia słów piosenki.

„Are you sleeping? Are you sleeping?
Brother John, Brother John,

Morning bells are ringing! Morning bells are ringing!
Ding, dang, dong. Ding, dang, dong.”

piosenka
kliknij tutaj

Zabawy z języka angielskiego dla pięciolatków i sześciolatków (Słoneczka, Biedronki,Motylki)

„Today is Monday”- Utrwalanie nazw dni tygodnia.
Słuchamy i powtarzamy:
-Monday (poniedziałek)
-Tuesday (wtorek)
- Wednesday (środa)
- Thursday (czwartek)
- Friday (piątek)
- Saturday (sobota)
- Sunday (niedziela)

piosenka
kliknij tutaj

„Touch your nose”- Rozpoznawanie nazw części ciała.
Dziecko wraz z rodzicem dotyka konkretnych części ciała i razem powtarzają:
- Touch your nose (Dotknij swojego nosa)
- Touch your legs (Dotknij swoich nóg)
- Touch your head (Dotknij swojej głowy)
- Touch your ears (Dotknij swoich uszu)
- Touch your eyes (Dotknij swoich oczu)